Bericht afdeling Gezelschapsdieren
Vanwege de landelijke maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken zijn wij genoodzaakt om onze werkwijze aan te passen. We willen namelijk uw huisdier de zorg kunnen blijven bieden die u van ons gewend bent, waarbij we uw en onze gezondheid in acht nemen. Hieronder lichten we graag toe wat wij doen om dit te waarborgen:
- Bezoek ons alleen als u telefonisch contact met ons heeft gehad: maak telefonisch een afspraak en neem telefonisch contact op wanneer u producten wilt ophalen.
Wij staan klaar voor urgente zaken, in overleg met u besluiten we of een afspraak gepland kan worden. Heeft u een vraag over de gezondheid van uw dier of heeft u advies nodig, neem gerust telefonisch contact met u op en wij bekijken samen met u wat mogelijk en wat verstandig is. - Wij bieden u ook de mogelijkheid aan om een afspraak te maken voor een telefonisch consult via de whatsapp. Tijdens dit consult kunnen we met u meekijken met de klachten van uw dier. Houdt u er wel rekening mee dat wij geen lichamelijk onderzoek bij uw dier kunnen doen en u eventueel toch naar de praktijk moet komen op afspraak.
- Mocht u ziek zijn dan verzoeken we u om zelf en uw eventuele huisgenoten/gezinsleden thuis te blijven. Heeft uw huisdier toch zorg nodig? Misschien kan iemand anders van buiten uw huishouden met uw huisdier naar de praktijk komen, lukt dit niet neem dan even contact op dan zullen we kijken hoe we het kunnen oplossen.
- Wanneer u bij ons arriveert vragen wij u niet naar binnen te komen, maar op de deur te kloppen of ons te bellen dat u er bent.
- Wij nemen uw dier van u over bij de deur en vragen u tijdens het consult buiten te wachten. We kunnen telefonisch contact met u houden tijdens het consult. Zo zorgen wij er voor dat er zo min mogelijk mensen in de praktijk komen om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te gaan.
- Mocht uw huisdier onverhoopt bij ons in opname moeten blijven betekent dit ook dat er geen bezoekuur zal zijn. We zullen met u afspreken hoe we u goed op de hoogte kunnen houden van zijn/haar toestand.
- Na een consult, behandeling of opname mag er bij het ophalen van uw dier, het ophalen van de medicijnen en het afrekenen één persoon per keer naar binnen in de wachtkamer. Als u binnenkomt desinfecteer alstublieft uw handen, wij hebben hiervoor voorzieningen bij de balie. Contactloos betalen waar mogelijk heeft de voorkeur.
- Wij kunnen helaas geen thuisvisites meer doen.
- Daarnaast worden ALLE dieren die voor een operatie komen nu direct door ons opgenomen, wij nemen het dier buiten van u over. We plannen de afspraak hiervoor zo in dat uw huisdier zo kort mogelijk in onze opname zal zitten.
- Na een operatie zal de nazorg telefonisch met u worden besproken. Deze informatie krijgt u ook geprint mee bij het ophalen. Bij het ophalen hoeft u dan enkel nog af te rekenen en uw trouwe vriend weer mee naar huis te nemen.
- Uiteraard nemen we ook hygiënemaatregelen: wij zullen onze handen (net als anders) na elk consult wassen en desinfecteren. Ook zullen de balie/pinautomaat en contactpunten als deurklinken na elk gebruik worden gedesinfecteerd. We schudden geen handen en houden minimaal 1,5 meter afstand.
We hopen u zo voldoende te hebben geïnformeerd. We houden de actualiteiten in de gaten, mocht er reden zijn om nog aanvullende maatregelen te nemen dan nemen we contact met u op.
We danken u hartelijk voor uw begrip. We begrijpen dat dit voor iedereen roerige tijden zijn. We hopen dat u, uw naasten en uw huisdier(en) veilig en goed door deze tijd heen komen.
Met vriendelijke groet,
Team Gezelschapsdieren Dierenkliniek Emmeloord
Bericht afdeling Paard
Hier een update omtrent aangescherpte maatregelen Covid-19 voor de paardenafdeling van Dierenkliniek Emmeloord. Wij zijn gewoon open. Wel vragen wij uw aandacht voor de volgende punten;
- Er worden geen eigenaren meer in de kliniek zelf toegelaten.
- Bij het maken van een afspraak krijgt u een inschrijvingsformulier gemaild. Deze kunt u dan ingevuld terug sturen, met een kopie/foto van het paspoort van het betreffende paard.
- Bij aankomst op de parkeerplaats wordt uw paard aangenomen door een assistent en vervolgens in een polibox gezet waarbij de eigenaren/begeleiders worden verzocht op de parkeerplaats te wachten.
- Onze dierenartsen bellen met eigenaar/begeleider voor overleg omtrent het aangeboden paard.
- Ons eigen team voert vervolgens de nodige onderzoeken en behandelingen uit in overleg met eigenaar/begeleider.
- Het resultaat/revalidatie wordt telefonisch besproken met de eigenaar.
- Betalingen geschieden via overschrijving, de rekening wordt direct naar u gemaild.
- Paardeneigenaren kunnen eventueel naar het toilet gaan in de serre, daar komt een desinfectiepomp voor uw handen.
- Helaas is er op dit moment geen koffie e.d. voor bezoekers.
- Voor spoedgevallen is ons team 24/7 beschikbaar. Uw paard wordt ook hierbij overgenomen door ons team waarbij eigenaar/begeleider in de aangewezen serre kan wachten.
Iedereen veel dank voor het begrip.
Team Dierenkliniek Emmeloord afdeling Paard